طب اسلامی و ایرانی

یا ولی العافیة، نسئلک العافیة، عافیة الدین و الدنیا و الآخرة، بحق محمدٍ و آله الطاهرة

طب اسلامی و ایرانی

یا ولی العافیة، نسئلک العافیة، عافیة الدین و الدنیا و الآخرة، بحق محمدٍ و آله الطاهرة

طب اسلامی و ایرانی

یا أَیُّهَا الرُّسُلُ کُلُوا مِنَ‏ الطَّیِّباتِ‏ وَ اعْمَلُوا صالِحاً ./مومنون 51/ ای پیامبران از غذاهای پاکیزه بخورید و عمل صالح انجام دهید(تأثیر غذای پاک و سالم در ایجاد زمینه ی انجام عمل صالح از این آیه فهمیده می شود)/. نظر بنده برای درمان بیماری ها اصلاح تغذیه است نه مصرف دارو، حتی داروهای گیاهی/هر چه اینجا نوشته می شود الزاماً طب اسلامی نیست، ممکن است اشتباه باشد// اما بنده: این وبلاگ برای افزایش اطلاعات طبی علاقمندان به طب اسلامی ایجاد شده. همه مطالب آن تحقیق این جانب است، و سعی می کنم بر بار علمی خود و این وبلاگ بیفزایم. شما هم اگر در این موضوع تحقیقاتی دارید، می توانید یاریگر نویسنده این وبلاگ باشید. در ضمن با بنده هم می توانید به این طریق مکاتبه کنید:h.maleki1352@gmail.com سعی می کنم در اولین فرصت به رایانامه های(ایمیل) شما جواب بدهم. حقیر در این زمینه هیچ ادعائی ندارم، با عنایت اهلبیت (علیهم السلام) و با توجه به مطالعاتم و به فراخور دانشم راهنمائیتان خواهم کرد. موفق باشید. «یا ولی العافیة، نسئلک العافیة، عافیة الدین و الدنیا و الآخرة، بحق محمدٍ و آله الطاهرة».

آخرین نظرات

خواص درمانی نوره کشیدن

hashem maleki | دوشنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۴، ۰۷:۴۷ ق.ظ

خواص درمانی نوره کشیدن

واجبی (نوره) ماده ‌ای است که برای دفع موهای زاید بدن استفاده می‌ شود. این ماده از ترکیب آهک و زرنیخ تشکیل شده‌ است. از لحاظ علمی اگر بخواهیم به ماهیت این تاکید پی ببریم اینگونه می توان گفت که اگر از نوره های سنتی و اصیل که دارای آرسنیک هست استفاده شود شما هر وقت نوره استفاده می کنید در واقع دارید خود را علاوه بر نظافت، شیمی درمانی می کنید.  همچنین کسی که نوره می گذارد دچار رماتیسم نمی شود.

موی بدن  وقتی بلند شود، آب کمر از جریان مى ‏افتد، مفاصل سست مى ‏شوند و ضعف و سِل به دنبال مى ‏آورد. امّا نوره، آب کمر را افزون مى ‏سازد، بدن را تقویت مى‏کند، بر پیهِ کلیه‏ ها مى ‏افزاید و بدن را چاق مى ‏کند

نوره آب کمر را زیاد، بدن را تقویت، پی قلوه را زیاد و بدن را چاق می کند.

شاید مهم ترین خاصیت آن زیاد شدن قلوه پی یعنی بزرگ شدن غده آدرنالین که آدرنالین تقویت کننده بدن است و بدن بر آن استوار است

از آنجا که نوره سودا را درمان می کند، درمان بیماری های با منشا سودا است و یکی از درمان های سودا مداومت بر مصرف نوره است.

وقتی نوره زیر بغل گذاشته می شود نور چشم زیاد می شود، کتفها قوی می شود  و زن ها دچار سرطان سینه نمی شوند، چون مواد سودا از آن ناحیه تخلیه می شوند.

سرطان مقدمه اش تجمع مواد سوداوی دری ک نقطه است....وقتی سودا تخلیه بشود، سرطان هم بوجود نمی آید.

وقتی زیر شکم نوره گذاشته می شود علاوه بر رفع موی زائد، بیماریهای کلیه، مثانه، و.... رفع می شوند و در صورت خروج از حمام فوری مقداری روغن بنفشه بر مواضع مورد نظر مالیده شود که سبب جوش نشوند .

کسانی که تندخو و بد اخلاق هستند کف پاهایشان را نوره بمالند  (در حمام) و 5 دقیقه بعد بشویند. پا محل تجمع سوداست، و هم اندام انتهایی است و هم جاذبه زمین مدام خون و مواد زائد بویژه بخش سنگین آن یعنی سودا را به سمت خودش می کشد.

 

نوره یا واجبی پودری است که از دیرباز(عهد سلیمان نبی ع) برای زدودن موهای زائد و بهداشت بدن استفاده می شده و مورد تأیید اسلام هم می باشد. اهلبیت (ع) برای استفاده از آن دستوراتی داده اند. ابتدا چند روایت را زینت بخش این تحقیق می کنم.

 

روایات اهلبیت در مورد نوره کشیدن

امام کاظم علیه السلام: موى سر، چون بلند شود، آب کمر از جریان مى‏افتد، مفاصل، سست مى‏شوند و ضعف و سِل به دنبال مى‏آورد. امّا نوره، آب کمر را افزون مى‏سازد، بدن را تقویت مى‏کند، بر پیهِ کلیه‏ها مى‏افزاید و بدن را چاق مى‏کند.[1]

امام صادق علیه السّلام: پیامبر خدا در هر جمعه، موى زهار و زیر سرین را نوره ‏مى‏کشید.

امام صادق علیه السّلام: زدودن موها با تیغ در هر هفت روز، و با نوره در هر پانزده روز پسندیده است.

امام صادق علیه السّلام: سنّت در مورد نوره، آن است که هر پانزده روز یک‏بار انجام شود. اگر بیست روز بر تو گذشت و این کار را انجام ندادى و هیچ ‏چیز هم براى خرید آن نداشتى، به حساب خداوند قرض کن.

الکافى- به نقل از عبد الرحمن بن ابى عبد اللّه-: روزى با امام صادق علیه السّلام به حمام رفتم. به من فرمود: «اى عبد الرحمن! مو زدایى کن.»

گفتم: چند روز پیش موهاى خود را زدوده ‏ام.

فرمود: «مو زدایى کن؛ چرا که این یک طهارت است».

امام صادق علیه السّلام: یک‏بار نوره کشیدن در تابستان، از ده بار در زمستان بهتر است.[2]

قال امیرالمومنین(ع):«النّورة نشرة و طهور للجسد»

 حضرت علی(ع) فرمودند: استفاده از نوره (زدودن موی زیر بغل و اسافل اعضا) نشاط می‌ آورد و بهداشت بدن است. [3]

از حضرت امیرالمومنین علی(ع)نقل شده؛ دارو کشیدن،دفع دلـگیری و پریشانی  خاطر می کند و بدن را پاک می نماید.

ازحضرت امام موسی کاظم(ع) نقل شده؛ موی بدن چون بلند می شود آب پشت

را قطع می کند، یعنی فرزند بوجود نمی آید و بند ها را سست می کند و ضعف و

تنـبلی می آورد، نوره کشـیدن آب پشت را زیـاد می کند،بدن را قوی پیه گرده ها

را زیاد و بدن را فربه می نماید.

از حضرت امـام رضا (ع)نقل شده است؛چـها رچیز است که از اخـلاق پیـامبران است؛ بوی خوش استعمال نمودن، سر تراشیدن، نوره مالیدن و بسیارجماع نمودن.

ازحضرت رسول(ص)نقل شده؛ موی شارب، پشت زهار و زیر بغل را بلند مگذارید

همانا شیطان در آنجا، جا می گیرد و پنهان می شود(کنایه از میکروب است)

مدت زمانی که می توان نوره را به تاخیر انداخت

درحدیث معتبر از رسول گرامی اسلام(ص) نقل شده؛هر مردی که به خدا و روز قیامت ایمان دارد باید موی پشت زهار را زیاد تر از چهل روز نگذارد. همچنین حـلال نیست زنی که به خدا و روز قیـامت ایمان داشته باشد ازاله ی موی زهار را بیشتر از بیست روز ترک کند.

از حضرت امام صادق(ع) نقل شده است؛ سنت در نوره کشیدن آن است که هـر پانـزده روز یک مرتبه بکشند.

از حضرت امیرالمومنین(ع)نقل شده؛برای مومن دوست دارم که هر پانزده روز نوره بمالد.

از حضـرت امام صادق(ع)نقـل شده؛باید پشت زهار رایک هفته بـیشتر نگذارد،هر کس نوره را زیادتر از یک ماه ترک کند، نمازش مقبول نیست.

و نیز فرمودند براى‏ نوره‏ بگوید: «اللَّهُمَّ ارْحَمْ سُلْیْمَانَ ابْنَ دَاوُدَ ع کَمَا أَمَرَ بالنُّورَةِ» این دعا را مى‏خواند بعد از آنکه اوّل قدرى‏ نوره بردارد و بر سر بینى خود گذارد که ان شاء اللّه نوره آن را نمى‏سوزاند و این دعا هم شریف است و براى‏ نوره‏ وارد شده است « اللَّهُمَّ طَیِّبْ مَا طَهُرَ مِنِّی و طَهِّرْ مَا طَابَ مِنِّی: و أَبْدِلْنِى شَعْراً طَاهِراً لَا یَعْصِیَنَّکَ اللَّهُمَّ إِنِّی تَطَهَّرْتُ ابْتِغَاءَ سُنَّةَ الْمُرْسَلِینَ وَ ابْتِغَاءَ رِضْوَانَکَ وَ مَغْفِرَتَکَ فَحَرِّمْ شَعْرِی وَ بَشَرِی عَلَى النَّارِ وَ طَهِّرْ خَلْقِی وَ طَیِّبْ خُلْقِی وَ زَکِّ عَمَلِی وَ اجْعَلْنِی مِمَّنْ یَلْقَاکَ عَلَى الحَنِیفَةِ السَّمْحَةِ مِلَّهَ إِبْرَاهیمَ خَلِیلِکَ وَ دِینِ مُحَمَّدٍ حَبِیبِکَ وَ رَسُولِکَ عَامَلًا بِشَرَائِعِکَ تَابِعاً بِسُنَّةِ نَبِیِّکَ آخذاً بِهِ مُتَأَدِّباً بِحُسْنِ تَأْدِیبِکَ وَ تَأْدِیبِ رَسُولِکَ وَ تَأْدِیبِ أَوْلِیَائِکَ الَّذِینَ غَدَوْتَهُمْ بِأَدَبِکَ وَ زَرَعْتَ الْحِکْمَةَ فِی صُدُورِهِمَ وَ جَعَلْتَهُمْ مَعَادِنَ لِعِلْمِکَ صَلَوَاتُکَ عَلَیْهِم‏» هرکس این دعا را در وقت نوره‏ کشیدن‏ بخواند خداوند او را از ادناس در دنیا و از گناهان پاک کند و بدل دهد به او مویى که عصیان نکند و بهر مویى از جسد او خداوند ملکى آفریند که تسبیح کند تا قیامت و یک تسبیح ایشان با هزار تسبیح اهل زمین برابر است‏.[4]

از امام علی (ع)روایت شده؛ از نوره کشیدن در روز چهارشنبه که روز نحس مستمر است احتراز کنید. جهنم در روز چهارشنبه خلق شده است.

از حضرت رسول(ص) نقل شده؛ پنچ چیز مورث پیسی است؛ در روز جمعه و چهارشـنبه نوره مالـیدن، وضـو و غسل با آبـی که در آفتاب گـرم شده، در حال جنابت چیزی خوردن، زن را درحال حیض جماع نمودن، درحال سیری چیزی خوردن.

از امام رضا(ع)نقل شده؛ هرکس در روز جمعه نوره بکشد و پیس شود جز خودش را ملامت نکند. دور نیست که این دو حدیث محمول بر تقیـه باشد یا آنکه یـکی از طریق اهل سنت است زیرا حدیثی گذشت که حضرت پیغمبر در روز جمعه دارو می کشیدند.

امام رضا علیه السلام: هر گاه خواستى جوش بر نیاید و بر بدنت هیچ زخم یا تَرَک پوست و یا سیاهْ لکّه ‏اى رخ ننماید، پیش از نوره‏ کشیدن‏، با آب سرد، شستشو کن. هر کس مى‏خواهد براى نوره‏ کشیدن‏ به حمّام برود، دوازده ساعت، یعنى یک روز کامل پیش از آن، از نزدیکى خوددارى کند.

در حدیث معتبر دیگر نقل شده؛ به خدمت حضرت امام جعفر صادق(ع) عرض نمودند؛ مردم می گویند نوره کشیدن در روز جمعه مکروه است، حضرت فرمودند؛ چنین نـیست که تو گمان نمـوده ای،چه چیـز از نوره کشیدن در روز جمعه پاک کننده تر است؟

از حضرت امام صادق(ع) نقل شده؛ نوره کشیدن در حال جنابت اشکالی ندارد.

از حضرت امام موسی بن جعفر(ع) نقل شده که حضرت رسول اکرم(ص) فرمودند: هر کس به حمام رود و دارو بکشد و بعد از دارو از سر تا پا حنا بمالد، او را از دیوانگی، خوره، پیسی و آکله امان باشد تا نوره کشیدن دیـگر.

عن عبداللّه‏ بن سنان :شَکا رَجُلٌ إلى أبی عَبدِاللّه‏ علیه‏السلام الوَضَحَ و البَهَقَ ، فَقالَ: اُدخُلِ الحَمّامَ وَاخلُطِ الحِنّاءَ بِالنّورَةِ وأطلِ بِهِما ؛ فَإِنَّکَ لا تُعانی بَعدَ ذلِکَ شَیئاً.  قالَ الرَّجُلُ : فَوَاللّه‏ مافَعَلتُهُ إلاّ مَرَّةً واحِدَةً ، فَعافانِیَ اللّه‏ مِنهُ ، و ما عادَ بَعدَ ذلِکَ.

از عبد اللّه‏ بن سنان: مردى نزد امام صادق علیه‏ السلام از لک و پیسى اظهار ناخرسندى کرد . حضرت فرمود : «به حمّام برو و حنا را به نوره در آمیز و بر محل بمال، چه، پس از این کار، هیچ ناراحتى‏ اى نخواهى داشت» . 

آن مرد مى‏گوید : به خداوند سوگند ، تنها یک بار این کار را انجام دادم و خداوند ، مرا بهبود بخشید و آن بیمارى [دیگر] باز نگشت .[5]

احادیثی در آداب و احکام نوره کشیدن

1. نوره کشیدن مستحب است و پاکیزگی و امان از بیماری هاست .

2. نوره کشیدن مستحب است، اگرچه  به فاصله سه روز باشد .

3. نوره کشیدن هر 15 روز یکبار سنت است .

4. مستحب است هرگاه 20 روز گذشت و شخص پولی برای نوره کشیدن ندارد، قرض کند و خداوند به او خواهد داد .

5. کراهت بسیار دارد که 40 روز نوره کشیدن را ترک کنند، بلکه روایت شده است تارک آن مومن و مسلمان نیست و چنین کسی کرامت و احترامی ندارد .

6. نوره کشیدن در روز چهارشنبه مکروه است.

7. مستحب است موقع نوره کشیدن قدری نوره بر سر بینی خود بگذارد و آن را ببوید و این دعا را بخواند: «صلی الله علی سلیمان بن داود کما امر بالنوره.».
8. موی بدن وقتی بلند شود ... و مفاصل را سست می گرداند و موجب ضعف و تنبلی و سل می شود .

9. نوره ... بدن را قوی می نماید و پیه کلیه ها را زیاد می کند و بدن را بانشاط و رحال و سالم می سازد.

10. یکبار نوره کشیدن در تابستان بهتر است از ده بار نوره کشیدن در زمستان .
11. هر کس حمام برود و نوره بمالد، بعد حنا استعمال
 کند این عمل او امان از جنون و جذام و برص و آکله است تا دفعه دیگر که نوره بکشد و فقر را هم ازاو دور می کند.

12. نوره کشیدن پاک کننده بدن است و دفع دل گیری و پریشانی خاطر می کند .
13. نوره کشیدن از اخلاق پیغمبران است

14- نوره وقتی به بدن گذاشته می شود علاقه مرد را به زن و زن را به مرد شدیداً شدت می دهد و وقتی زیر بغل گذاشته می شود شانه را قوی دید را زیاد می کند.[6]

 

یک پرسش: آیا مصرف واجبی صرفا به دلیل از بین بردن موها باعث بیشتر شدن علاقه بین زن و مرد می شود یا دلیل دیگری هم دارد ؟


پاسخ: آرسنیک، ماده موثره واجبی، باعث درمان سرطانها می شود که امروزه برای سرطان خون استفاده می شود. در درمان واریسهای مردان بخصوص در مورد مسائل نازایی ها و واریکوسل خیلی موثر است.

نوره ( واجبی ) از نظر علمی

سه ماده حیاتی در نوره است که عبارتند از : آرسنیک ، فسفر ، گوگرد. از طرف وزارت بهداشت(شاید به سفارش و دستور سازمان بهداشت جهانی که در سیطره یهود است) اعلام شده است : نوره هایی که بفروش می رسد غیر بهداشتی است مگر آنکه آرسنیک آن را خارج کنند، چون آرسنیک سرطان زاست و در پی این دستور تمام کارخانه ها آرسنیک موجود در نوره را خارج کرده اند ( البته نوره دارای آرسنیک به صورت سنتی و غیر کارخانه ای هنوز موجود است ) و باید بدانید که این پودر های موبری که اغلب بصورت معطر(حاوی اسانس)  هستند عاری از آرسنیک می باشند و در نتیجه جز خاصیت مو زدایی هیچ خاصیت دیگری ندارند.

پس باید به دنبال واجبی اصل باشید. همان ها که بوی بسیار تند و نه چندان خوبی دارند. و در عطاری های معتبر موجود است.

وزارت بهداشت نمی داند که این آرسنیکی که از نوره ها خارج کرده اند کجا می رود این ماده حیاتی به قیمت مفت از کشور خارج می شود و به اروپا می رود ؛ از یک سو نوره (واجبی) بی خاصیت می شود و از طرف دیگر این آرسنیک با پاره ای دست کاری شیمیایی دوباره به عنوان آخرین داروی شیمیایی ضد سرطان خون برای شیمی درمانی با قیمتی بسیار گزاف به کشور بر می گردد .

لذا این ماده بسیار حیاتی  باید سالم و بدون دست کاری و به صورت سنتی استفاده گردد و قطعاً پیشگیری کننده ی خوبی از سرطان می باشد .

نوره ای که دارای آرسنیک ، فسفر و گوگرد است را در محیطی کوچک و خنک به بدن گذاشته شود تا در این مدت از طریق تنفس و بو وارد ریه ها و سپس خون شود تا هر بار که نوره گذاشته می شود مقدار زیادی عوامل سرطان از بدن خارج شود .

نکته مهم این است که نوره باید طبیعی باشد، یعنی نه چیزی از آن کم شده باشد(آرسنیک) و نه چیزی به آن اضافه شده باشد(اسانس).

مزایای نوره طبیعی :

1- راس سه دقیقه عمل می کند.

2- بسیار کم بو می باشد و این بو فقط در زمان خمیر کردن است و پس از آن بویی ندارد.

3- مقدار کم بوی آن ملایم می باشد و بوی زننده ندارد.

4- هیچگونه اسانس و مواد شیمیایی ندارد.

5- مواد آن صد درصد طبیعی می باشد، هیچ گونه عارضه پوستی نداردو بی ضرر است.

6- کلیه قارچهای پوستی را که در نقاط مرطوب بدن رشد می کنند را از بین می برد و این قارچهای ذره بینی را با نوره طبیعی می توان از بین برد.

7- پوست بدن را بسیار لطیف و خوش آیند می سازد.

8- رنگ پوست را شاداب و با طراوت می کند وتیرگی پوست را پس از مصرف ندارد.

9- در زمان مصرف خشک یا تر بودن بدن فرقی ندارد و حتی توصیه می شود در هنگامی که بدن عرق دارد ابتدا دوش بگیرید تا عرق بدن پاک شود و سپس از نوره استفاده کنید تا اسید عرق باعث سوزش پوست نشود که در این صورت با توجه به خیس بودن بدن باید خمیر را مقداری سفت تر درست کنید تا روی پوست بماند و نلغزد.

10- چنانچه قبل از عمل کردن کامل نوره بدن را بشویید و قسمتی از موها به بدن بماندنیاز به زائل کردن مجدد موها نمی باشد و پس از خشک شدن بدن در کمتر از 24 ساعت موها خود به خود زایل می شود و می ریزد.

11- پس از استفاده از بعضی وسائل موبر مانند تیغ، سر موها با نگاه میکروسکوپی به حالت دو شاخه و موخوره می شود و در زمان رشد مو باعث گیر کردن مو در زیر پوست و در نتیجه به وجود آمدن دانه و جوش می شود که استفاده از نوره طبیعی سر موها را نرم و یک شاخه می کند و در زمان رشد هیچ گونه مشکل دانه زدن و جوش در زیر پوست را نخواهید داشت.

12- چنانچه لطافت بیشتری برای پوست خود خواهانید می توانید پس از مصرف نوره به بدن خود حنا بمالید. 

 

آیا می دانید که از آرسنیک خارج شده از نوره، داروهای ضد سرطان تولید می کنند!

اگر دقت کرده باشید امروزه از طریق رسانه های جمعی و پزشکان چنین به مردم القا می شود که نوره غیر بهداشتی است؛ چرا که دارای آرسنیک می باشد و آرسنیک نیز یک ماده سرطان زا است؛ اما از طرفی می بینیم که امام رضا علیه السلام تاکید فراوانی به استفاده از نوره دارند تا آنجا که حضرت می فرمایند: یک روز در میان از نوره  استفاده نمایید و اگر نشد دو روز در میان، اگر نشد سه روز در میان، اگر نشد هفته ای یک بار،اگر نتوانستید دو هفته یک بار، اگر نتوانستید سه هفته یک بار، نتوانستید ماهی یکبار و حتی اگر پول نداشتید قرض کنید و این کار را انجام دهید و اگر چهل روز بگذرد و کسی از نوره استفاده نکرد، مسلمان نیست.

حال سوال اینجاست چرا با توجه به این همه تاکید بر مداومت استفاده از نوره در دین ما، پزشکان امروز استفاده از آن را مساوی با دچار شدن به سرطان می دانند. برای روشن شدن این مطلب توجه به این نکته الزامی است.

اگر در کارخانه های مربوط به تولید نوره مراجعه نماییم می بینیم خارجی ها در حق ما لطفی کرده اند و چون نمی خواهند ما سرطان بگیریم! دستگاه هایی در اختیار ما قرار داده اند تا این ماده سرطان زا به اصطلاح خودشان آرسنیک را از نوره جدا می کنند، ولی سوال اینجاست که چرا وقتی آرسنیک از کشور ما خارج می شود، با یک سری تغییرات جزیی با قیمت بسیار گزاف به خود ما مجدداً فروخته می شود تا ما در بیمارستان ها برای بیماران سرطان خونی استفاده کنیم.

اطلاعات کامل و ریز این امر در اختیار ما هست. سوال اینجاست که آیا برای این نیست که ماده موثره مجانی را از خود ما بگیرند و به عنوان ماده اولیه در کشور خودشان با آن داروی ضد سرطان تولید نمایند؟

این دارو را آقا امام رضا علیه السلام می فرمایند از طریق پوست و بوییدن در حین استفاده آن مصرف نمایید. یعنی به هنگام استفاده از واجبی مقداری از آن را به نوک بینی خود می مالید و می بویید یا این که واجبی را در یک محیط کوچک و خنک استفاده می کنید، تا بوی نوره به مشامتان بخورد و از طریق بوییدن، وارد خون و بدن گردد و همچنین در همان مدت زمانی که واجبی جهت کنده شدن موهای زاید بدن استفاده می گردد، این مدت حداکثر زمانی است که نوره می تواند روی پوست شما باشد و از  طریق پوست، جذب بدنتان گردد تا غیر از خاصیت موبری، اثر درمانی خود را بگذارد.

شیوه مصرف این ماده این گونه است نه این که به اسم سرطان زایی آن را جدا کنند و در از خارج کشور با افزودن اکسیژن به آن، آرسنیک تری اکساید تولید کرده و با قیمت گران به ما بفروشند تا ما به سرطان خونی ها تزریق نماییم.

از این رو این ماده بسیار حیاتی هست و باید سالم و بدون دست کاری، به صورت سنتی، همان طوری که آقا امام رضا (ع)دستورش را داده است، استفاده گردد و قطعاً داروی خوب ضد سرطان است.

 

بهترین شیوه استفاده از نوره

1-  پودر را در داخل ظرفی بریزید و مقداری آب ولرم  یا گرم (حدود 50 درجه به آن اضافه نمایید) توجه داشته باشید که مقدار آب زیاد نشود؛ زیرا اگر دارو زیاد رقیق شود تاثیر کافی نخواهد داشت و بدن را می سوزاند

2-  دارو را به صورت خمیری نرم و یکدست در آورید.

3-  هنگامی که دارو و آب کاملا با هم مخلوط شد به رنگ سبز روشن در می آید.

4-  داروی مورد نظر را بر نقاط پر مو بکشید و صاف کنید.

یک راه ساده برای لطافت بیشتر بدن پس از مصرف نوره طبیعی آن است که پس از مصرف نوره، به بدن خود حنا بمالید تا موجب لطافت بیشتر پوست شما شود. این کار مانع نیش زدن حشرات موذی مانند پشه می شود و لطافت نوره طبیعی را دو چندان خواهد کرد که منافع دیگری هم از جمله از برص پیشگیری می کند.

 

 

تحقیق هاشم مالکی

مرداد 1394



[1] - محمدى رى شهرى، محمد، دانشنامه احادیث پزشکى (رى شهرى)، 2جلد، مؤسسه علمى، فرهنگى دار الحدیث – قم، چاپ: ششم، 1385 ه.ش.

[2] - دریایى، محمد، طب الصادق علیه السلام (دریایى)، 1جلد، نشر حاذق – قم، چاپ: هفتم، 1389 ه.ش.

[3] - بحارالانوار ، ج76، ص89

[4] - رساله دلاکیه، ص: 24

[5] - طبّ الأئمّة لابنی بسطام ، صفحه 71 ، بحار الأنوار ، جلد 62 ، صفحه 211 ، حدیث 4 دانش نامه احادیث پزشکی : 1 / 514

[6] - وسائل الشیعه/شیخ حر عاملی

نظرات  (۴۴)

تشکر 
مرد مومن ، همینجوری حرف های بزرگان رو میزارن !!؟؟؟
یه دسته بندی ساده نمیتونی بکنی ؟
یه جا میاری که امام صادق گفته روز جمعه مکروه نیس وره بمالد و ثواب هم دارد 
یه جا میاری پیامبر گفته جمعه کراهت دارد 

ممنون از این مطلب مفید
  • زهرانعمتی
  • سلام نوره طبیعی ازکجابیاریم؟


    یه جا     اومدی گفتی : 
    پس باید به دنبال واجبی اصل باشید. همان ها که بوی بسیار تند و نه چندان خوبی دارند. و در عطاری های معتبر موجود است.


    بعد پایینتر اومدی گفتی :


    مزایای نوره طبیعی :


    2- بسیار کم بو می باشد و این بو فقط در زمان خمیر کردن است و پس از آن بویی ندارد.



    چند چندی با خودت ؟
    از سایتای دیگه اومدی کپی پیست کردی اسمشم میذاری تحقیق ؟؟
    خواهش میکنم اطلاعات نادرست در اخیار مردم قرار ندهید. خواص نوره مربوط ب هآرسنیک آن نیست و با یک سرچ ساده میتوانید ببینید که آرسنیک علت ایجاد همه انواع سرطان می باشد...
    مهران عزیز.  خواص نوره یا همان واجبی در  آرسنیک آن است که بوی بدی میدهد و اتفاقا در درمان بیماران سرطانی  از آرسنیک استفاده میشود
    پس این موبرهای جدید که بو ندارند فاقد ارسنیک هستن. و فقط موبر هستن وخاصیت سم زدایی ندارند

    متاسفانه ببدخواهانی که ما را مریض میخواهند اطلاغات غلطی را رواج می دهند.  
    از لطفتون ممنونم

    زحمت کشیدید خیر ببینید
    نوره رشدموهاروکاهش میده یانه؟!
  • خالقی از اصفهان
  • با سلام وتشکر فراوان.در کتاب منتی الامال خواندم امام حسین علیه اسلام در شب عاشورا نوره کشیدند.بسیار متعجب که نوره چیست وفکر می کردم نوعی مواد مخدر است.مطلب شما را که خواندم بسیار خرسند شدم وبر امامم درود وسلام فرستادم.

    با سلام،  خانم یا آقای خالقی از اصفهان.. هر متنی را خوندید قرار نیست بیان بکنید بدون اینکه مطمئن بشوید صحیح است.. در شب عاشورا.. آب حتی یک قطره اش غنیمت بود..این چه حرفیه! کمی تفکر و تأمل لطفا.

    من بعد نوره که حنا میزنم.تمام بدنم میسوزه و وحشتناک کهیر میزنه به اندازه سکه.

    مردک نوشتی که اینها نتیجه تحقیقات خودت بوده بعد یسری متن رو بدون قکر کردن و متناقض پشت سر هم کپی کردی از سایتای دیگه ؟! کافیه نوره را سرچ کنید ببینین حتی یه واو از جمله ها رو تغییر نداده و عینا درباره آرسنیک و وزارت بهداشت و سرطان کپی پیست کرده بعد نوشته همه اینها حاصل تحقیقات خودم و توجه اهل بیت به من است !!،
    شب عاشورا آب بود
    حتی یاران امام حسین شب عاشورا غسل شهادت کردند
    اما شور و غیر قابل شرب بود
    چون چاه هایی که می کندند فقط به آب شور می رسید
    سلام
    من موهای ناحیه تناسلی را با تیغ زدم
    البته به مقدار خیلی کمی در زیر شکم و بالای الت تناسلی در چند ناحیه خون اومد مثلا شاید از مورچه کوچک تر
    ایا مشکلی هست؟
  • یه فرد دیگه
  • بده مورچه ها رو یکی بوس کنه خوب میشه
    واجی چه رنگیه 
    برند تیغ مورد نظر امام صادق را نفرمودید!!!!!...دورکو یا لرد??!
    آخه مردک یه دور بخون بعد کپی پیست کن!

    موی بدن  وقتی بلند شود، آب کمر از جریان مى ‏افتد، مفاصل سست مى ‏شوند و ضعف و سِل به دنبال مى ‏آورد.
    سل؟؟؟؟؟؟؟
    آب کمر؟؟؟؟؟ وقتی مو بلند بشه؟
    در رابطه با نوره دوسوال داشتم ممنون میشم پاسخ بدین
    ۱.مدت زمان رویش مجدد مو پس از استفاده از نوره چقدر میباشد
    ۲.آیا موجب کاهش و ضعیف شدن مو میشود چون موارد دیگر سبب زبری مو میشوند
    و آنان که مهر بر قلبهایشان خورده است حقایق را باور نمی کنند.
    بنده برایم مسجل گردید همینکه،شماباادبیات ناشایست صحبت میکنید و عنوان می کنید؛(مردک)فهمیدم که شما غلط می گوئید واز سرِ نادانی.....

  • حامد ابراهیمی
  • مهم نیست که کپی شده یا اشتباه تایپی داره.مهم اینه که مطالبش مفیده.متشکرم.لطفا حمایت کنید.
    بسیار ممنون از مطالب خوبتون.خواهشا بدون تعصب مطالب را بخوانید اگه دوست داشتید استفاده کنید و گرنه هیچ اجباری نیست.


    این دولت ما اسلامی است و باید از سفارشات پیامبر و امامان و نورهً اصیل طرفداری کند نه از غربی های یهودی.
    ممنون خیلی خوب و رسا بود  یکسری افراد نخونده نظر دادن        من که خوشم اومد
    مرسی از مطالبتون فقط بعد از استفاده از نوره وسپس حنا بعداز یک هفته بدنم بینهایت جوش زده باید چیکار کنم بعلاوه جوش های بسیار خارش دارند 

    سلام . مطالبتون فوق العاده بود من تا امروز اصلأ نمیدونستم نوره چیه و چه خواصی داره با خوندن مطالبی که گذاشتین خیلی خوشحال شدم. خیلی ممنونم بابت توضیحات عالیتون.
    سلام..
    ممنون از مطالب مفیدتون
    تاکنون از نوره استفاده نمی کردم ولی از امروز تصمیم ب اینکار گرفتم
    کلیت مطالب بسیار مفید و سودمند بود هر چند که دچار پراکندگی و در برخی موارد تکرار زیاد بود و با یک ویراستاری ساده و چیدمان مناسب می شد با مطلبی بسیار کوتاه تر و مفیدتر هدف را رساند
    اما از وقتی که برای تهیه این مطلب گذاشته شده بود باید تشکر کرد.
    در پاسخ به دوستانی که کپی پیست کردن را مطرح کرده بودند باید گفت که ایرادی نداره به هر حال بیشتر تحقیقات نیزامند یک سری اطلاعات اولیه است و چه بهتر که از مطالب دینی و علمی که قبلا به اثبات رسیده استفاده کرد تا اشتباهات کمتری داشته باشد.
    در نهایت و من الله التوفیق...
    یا علی مدد
    سلام بلاخره خداوند چیزهای بیهوده نیافریده هر چیزی طبیعیش خوبه
    سلا حالا که تمام مملکت دست آخوند و روحانی و...اینا است از رییس جمهور و وزیر و وکیل و.....پس چرا بازم هم میگویید اجانب و خائنین و وطن فروشان و... پس اگه این ماده برای بدن خوبه اگه علم و پیامبرو امام تاییدش کردن پس چرا تو کشور ما که میگیم خودمدن داریم ادارش میکنیم و خون دادیم و جنگیدیم و اجازه نمیدیم کسی بهمون زور بگه پس بازم نمیتونیم تفکرات خودمون رو ا عقاید مذهبی خودمون رو به مردم کشورمون با دلیل و منطق و علم و توی رسانه ملی مون و تو دانشگاه کشورمون بیان کنیم واقعا کی به کیه!!!
    سلام شما کانال تلگرامی ندارید؟
    سلام،
    آقا خیلی ممنون از زحماتتون در جمع آوری مطالب،
    دوستان نوره واقعاً عالیه، در تقویت قوای جنسی و بالا بردن کیفیت رابطه جنسی هم تاثیر به سزا و محسوسی داره، حتما امتحان کنید، اصن آدم رو شاد و شنگول می‌کنه!
    نوره اصل کیلویی ۲۵ هزار تومنه و با پودرهای موبر فرق داره
    من ترجیه می دم فرض رو بر این بگیرم که شما این اراجیفو از خودت درآوردی تا اینکه فرض رو بر این بگیرم که واقعا پیامبر و اماما اینقد کسخل بودن چنین اراجیف و دری وری هایی رو گفتن :/
    استغفرالله.

    علی آقا این چه طرز صحبت کردنه!


    ممنون از صاحب وبلاگ و مطالب مفیدی که قرار دادن.ان شاءالله همیشه در راه کمک و اطلاع رسانی صحیح به خلق خدا،موفق و پیروز باشید.اجرکم عندالله.
    اینکه واقعا عفونت تناسلی رو درمان میکنه .و استفادش در کف پا باعث از بین رفتن داغی کف پا البته به شرط اینکه از سودا باشه میشه .احساس طراوت و شادابی بعد از استفادش عالیه .
    سلام
    مطالب ارزشمند بودن باتشکر

    نوره واقعا عالیه و یک معجزس که خیلیا ازش خبر ندارن یعنی یسریا نمیزارن که اطلاع رسانی شه و همه باخبرشن در درمان بیماری های زنانه فوق العاده عمل میکنه خاصیت سم زدایی بالایی داره واسه همین بدن بعدش جوش میزنه و واکنش نشون میده 

    کاری به پراکندگی مطالب ندارم مهم اینه که مفید واقع بشه که حتما همینطوره

    ممنون از زحماتتون

    بعد از نوره بدنم کهیر میزنه و خیلی میخاره 🥺🥺

    سودای شدید دارم

    ایا بعد نوره شما هم باد معدتون زیاد میشه؟

    متاسفم برای اون علی 

    که میگه امامان و پیامبرانتون این اراجیف رو گفتن ...خدمتتون عارضم که از طرز نوشتن کلمه ترجیح که به اینگونه نوشتین فقط میخوام بگم فهمیدم یک بیسواد به تمام معنایی...لطفا به کلاس نهضت سواد آموزی برید و سواد خواندن نوشتن و بیشتر از همه سواد حرف زدن رو یاد بگیری...حیف نام مبارک امام علی که برای شما گذاشتن...شما نام سمندون هم برات زیاده

    مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید ،واقعا تجربه کنید بعد نظرهاتون رو بگید عجولانه مطلب ننویسید ، واقعا نوره یکی از بهترین دارهای معجزه گر هست ، من کاری ندارم قورمه را با غ مینویسند یا با ق کار با گوشت های توش دارم ، ممنون از اینکه مطالب رو جمع آوری کردید 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی